Obedient x3
Zach Blas
28 November 2019, 18:30
University of Nicosia, Yellow Amphitheatre
Poster designed by Nico Stephou

ENG:

The work of artist Zach Blas examines technologies of control through the lens of queer and feminist politics. In recent years, his projects have addressed biometric capture, psychedelia and AI, the crystal balls of Silicon Valley, airport security, and dildos. For this artist talk, Blas presented a suite of these works, including The Doors (2019), Icosahedron (2019), and SANCTUM (2018). The presentation was followed by a discussion responding to key ideas resulting from the artist talk moderated by Dr. Elena Parpa with guests Evagoras Vanezis and Faysal Mroueh, curatorial project Formworks 02. With the goal of creating a glossary of virtuality, Formworks 02 took the form of a participatory exercise in creative writing and was realised in collaboration with the exhibitions Sickle & Code and Birdland.

Zach Blas (www.zachblas.info) has exhibited, lectured, and held screenings recently at the Walker Art Center, 2018 Gwangju Biennale, Matadero Madrid, Los Angeles County Museum of Art, the 68th Berlin International Film Festival, Art in General, Gasworks, and e-flux. Blas is currently co-editing the anthology Informatics of Domination and writing the book Informatic Opacity: The Art of Defacement in Biometric Times. Blas is a Lecturer in the Department of Visual Cultures at Goldsmiths, University of London, a 2018-2020 UK Arts and Humanities Research Council Leadership Fellow, and a 2019 Mercator Fellow in “Configurations of Film” at Goethe-Universität Frankfurt.

Formworks is an experimental curatorial format, tailored for Thkio Ppalies and organised by Evagoras Vanezis, which aims at the creation of environments for collaboration and participatory events. These environments, exercises in alternative (spatiotemporal) spacings, are mediums of communication coagulating in diagrammatic matrices formed from latent potentialities and future horizons.

Faysal Mroueh explores how narrative functions in three-dimensional space and the resulting potential for investigating themes through fiction. Controlled scenographic elements are utilised in physical and virtual space to illustrate literary techniques and allow the work to exist between immersive installation and roaming theatre.



GR:

Ο Ζακ Μπλας είναι καλλιτέχνης, δημιουργός ταινιών και συγγραφέας του οποίου η δουλειά εξετάζει τεχνολογίες ελέγχου μέσα από το φακό queer και φεμινιστικών πολιτικών προσεγγίσεων. Τα έργα του αγγίζουν θέματα βιομετρικού ελέγχου, ψυχεδέλειας, τεχνητής νοημοσύνης, κρυστάλλινων μπαλών της Σίλικον Βάλεϊ, ελέγχου σε αεροδρόμια και ντίλντο. Ο Μπλας έχει παρουσιάσει σειρά τέτοιων έργων, περιλαμβανομένου των The Doors (2019), Icosahedron (2019) και SANCTUM (2018). Μετά την παρουσίαση ακολούθησε μια συζήτηση με τοποθετήσεις σε σχέση με τα θέματα του καλλιτέχνη από την Δρ Έλενα Πάρπα, συν-επιμελήτρια της έκθεσης, και προσκεκλημένους Ευαγόρα Βανέζη και Φαϊζάλ Μρουέ, επιμελητικό πρόγραμμα Formworks 02. Με στόχο τη δημιουργία ενός ‘Glossary of Virtuality’, το Formworks 02 παίρνει τη μορφή μιας συμμετοχικής άσκησης δημιουργικής γραφής και πραγματοποιείτε παράλληλα με τις εκθέσεις Sickle & Code και Birdland.

Ο Ζακ Μπλας (www.zachblas.info) έχει εκθέσει και έχει κάνει διαλέξεις και προβολές στο Walker Art Center, στην Μπιενάλε του Γκουανγκτζου το 2018, στο Κέντρο Τεχνών Matadero Madrid, στο Mουσείο Τεχνών της Κομητείας του Λος Άντζελες, στο 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου, στους χώρους Art in General, Gasworks, και e-flux. Στο παρόν διάστημα, ο Μπλας συνεπιμελείται την ανθολογία Informatics of Domination και γράφει βιβλίο υπό τον τίτλο Informatic Opacity: The Art of Defacement in Biometric Times. Είναι λέκτορας στο Τμήμα Οπτικού Πολιτισμού στο Γκόλντσμιθς, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και υπότροφος του 2018-2020 UK Arts and Humanities Research Council και του “Configurations of Film” στο Γκέτε- Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης.

Το Formworks είναι μια πειραματική εκθεσιακή συνθήκη, σχεδιασμένο για το Θκιό Ππαλιές που επιμελείται ο Ευαγόρας Βανέζης, και που έχει ως στόχο τη δημιουργία περιβαλλόντων που προωθούν την συνεργασία και τα συμμετοχικά δρώμενα. Τα περιβάλλοντα είναι μέσα επικοινωνίας μέσα στα οποία σχηματίζονται διαγραμματικά πεδία μεταξύ ιδεών, ρευστών πιθανοτήτων και μελλοντικών οριζόντων.

Ο Faysal Mroueh εξερευνά την λειτουργία της αφηγηματικότητας στον τρισδιάστατο χώρο και τις πιθανότητες που προσφέρει η μυθοπλασία για την εξέταση διαφόρων θεματικών. Συγκεκριμένα σκηνογραφικά στοιχεία χρησιμοποιούνται τόσο στο φυσικό όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον. Η χρήση τους ακολουθεί την μεθοδολογία λογοτεχνικών πρακτικών, κάτι που επιτρέπει στη δουλειά να υπάρχει ανάμεσα στις καταστάσεις της «εμβυθιστικής» εγκατάστασης και του περιπλανώμενου θιάσου.