The crucial occurrence of The Broken Pitcher (brokenpitcher.net) is a meeting at a bank in Nicosia, Cyprus, in 2019, deciding over the foreclosure of a family house. The negotiation between bank employees and the affected family is reenacted in a short video based on memory protocols of those involved. The foreclosure is one of many on the island and is a result of the agreement between Cyprus and the Troika (EC, ECB and IMF).

Inspired by Abbas Kiarostami’s film First Case – Second Case (1979, Iran), a proposed question intertwines the two parts of the film, opening up discursively. The momentous bank meeting is shown to people from various backgrounds who are invited to respond to the intricate question: “In your opinion, what should the bank employees do?” The filmed responses that are shown encompass perspectives of people from different interest groups in Cyprus and beyond, including housing rights activists, people who share similar fates, public figures, lawyers, economists and artists contextualising debt and tributes in relation to the micro- and macro effects of colonial history.

The exhibition displays the film set in-situ and physically consolidates personal and collective readings of the meeting space and the event itself. The set was shaped collaboratively with artists and artisans mostly based in Cyprus with artworks by each artist embedded in the space. For this collaborative artistic effort, artists exhibit works that are informed by various aspects of colonial history, ongoing austerity, and a shared interest in collaboration. Working with dead stock from failed businesses or based on historical tools of conquests, the sculptural gestures of the artists involved weave together and challenge the different settings where politics, economics and art are enacted. The artworks become witnesses, portals or allies in the events unfolding in the bank meeting, making space for imagination and fabulation of a possible otherwise.

The Broken Pitcher is conceived and organised by Natascha Sadr Haghighian, Marina Christodoulidou and Peter Eramian, and co-produced by Thkio Ppalies and GfZK in Leipzig.

Στην κεντρική σκηνή του The Broken Pitcher (brokenpitcher.net) προβάλλεται μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το 2019 σ’ ένα τραπεζικό υποκατάστημα στη Λευκωσία, και κατά την οποία συζητείται η κατάσχεση της οικίας μιας οικογένειας. Η κρίσιμη διαπραγμάτευση μεταξύ των τραπεζικών υπαλλήλων και της επηρεαζόμενης οικογένειας αναπαρίσταται σ’ ένα σύντομο βίντεο, βασισμένο σε πρωτόκολλα μνήμης των εμπλεκομένων. Η συγκεκριμένη κατάσχεση αποτελεί μία από τις πολλές στο νησί και είναι αντίκτυπο της συμφωνίας διάσωσης μεταξύ της Κύπρου και της Τρόικας (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο).

Η μεθοδολογία και η διαδικασία δημιουργίας της ταινίας εμπνέεται από την ταινία του Abbas Kiarostami First Case – Second Case (1979, Ιράν), μέσω της οποίας η εισήγηση μιας ερώτησης συνδέει τις δύο φάσεις του σεναρίου με σκοπό το άνοιγμα διαλόγου γύρω από το προτεινόμενο θέμα. Στο The Broken Pitcher η καθοριστική συνάντηση στην τράπεζα προβάλλεται σε άτομα τα οποία στη συνέχεια καλούνται να ανταποκριθούν στο ερώτημα: «Κατά την άποψή σας τι θα πρέπει να κάνουν οι τραπεζικοί υπάλληλοι;». Οι απαντήσεις που παρουσιάζονται συνοψίζουν οπτικές ατόμων από ομάδες διαφορετικών υποβάθρων στην Κύπρο και αλλού, συμπεριλαμβανομένων ακτιβιστών για το δικαίωμα στη στέγαση, ατόμων με αντίστοιχες εμπειρίες, πολιτικών προσώπων, δικηγόρων, οικονομολόγων και καλλιτεχνών που συγκειμενοθετούν την έννοια του χρέους σε σχέση με τις μικρής και ευρείας κλίμακας συνέπειες της αποικιακής ιστορίας.

Παράλληλα, η έκθεση εγκαθιστά το πλατό της ταινίας σε φυσικό χώρο και εδραιώνει σωματικά προσωπικές και συλλογικές αναγνώσεις του χώρου της συνάντησης. Ο χώρος διαμορφώθηκε σε συνεργασία με καλλιτέχνες και τεχνίτες με έδρα πρωτίστως την Κύπρο, και τα έργα που δημιούργησε ο κάθε καλλιτέχνης ενσωματώνονται στο πλατό. Το έργο των καλλιτεχνών αντλεί από τις ποικίλες πτυχές της αποικιακής ιστορίας, της συνεχιζόμενης λιτότητας και του κοινού ενδιαφέροντος για συνεργασία. Χρησιμοποιώντας εξοπλισμό από αποτυχημένες επιχειρήσεις ή ορμώμενες από ιστορικά εργαλεία κατάκτησης, οι γλυπτικές χειρονομίες των συμμετεχόντων συγκεντρώνουν και θέτουν υπό αμφισβήτηση διάφορα συγκείμενα όπου η πολιτική, η οικονομία και η τέχνη λαμβάνουν χώρα. Τα έργα τέχνης στην έκθεση γίνονται μάρτυρες, πύλες πρόσβασης ή σύμμαχοι σε όσα διαδραματίζονται στη συνάντηση της ταινίας, δημιουργώντας χώρο για το φαντασιακό και τη σύνθεση μιας εν δυνάμει διαφορετικής συνθήκης.

Το The Broken Pitcher διοργανώνουν οι Natascha Sadr Haghighian, Μαρίνα Χριστοδουλίδου και Peter Eramian, σε συμπαραγωγή του Θκιό Ππαλιές και του GfZK στη Λειψία.