How to Know: A Space
26/05 – 17/06/2016
Marina Kassianidou
List of works
Poster

ENG:

- We have been talking for so long and I never asked you: What is it you do exactly?
- I work mainly within drawing, painting, collage, and installation. My practice examines relationships between mark, material, image, and surface.
- Can you be more specific?
- For the past seven years or so, I have been focusing on processes of marking: How can I mark a surface and what kinds of meanings might arise through those marks?
I usually work with everyday surfaces found in my immediate surroundings, including the walls and floors of the spaces within which I live and work. As an artist, I seek alternative ways through which to “touch” and experience these mundane surfaces. Specifically, my process of working involves finding marks that respond directly to the features of each surface. That is, the material, appearance, and placement of my marks depend on aspects of the surface.
- A dialogic mode of working.
- A responsive mode of working. The marks I make do not just come from me but they arise through a sustained conversation between myself, the materials I work with, and the spaces I work within.
- You must spend a lot of time studying materials and spaces.
- Yes, the engagement and attentiveness appeal to me.
- Why the process of marking?
- One of the things that interest me about painting and drawing as practices is that they can quite literally enact a relationship to something other; a gesture towards an other; a way of negotiating a relationship with that other.
In a sense, I approach painting and drawing as modes of intervening into or responding to the pre-existing. They become ways for me to position myself, as an artist and subject, in relation to my materials and surroundings.
- Different ways of existing in the world.
- Perhaps. Different ways of existing in the world.
- How have you worked with this space?
- There will be an ephemeral site-responsive installation—let’s call it a form of drawing.
There will be an artist’s book—a working-through of thoughts, research, and conversations that revolves around space, knowledge, and intimacy.
- An account of your process of working.
- In some ways. But we have been talking for so long and I never asked you: What is it you do exactly?

Marina Kassianidou


GR:

- Μιλούμε τόση ώρα και δεν σ’ έχω ρωτήσει. Με τί ακριβώς ασχολείσαι;
- Δουλεύω κυρίως στο χώρο του σχεδίου, της ζωγραφικής, του κολάζ, και της εγκατάστασης. Η δουλειά μου εξετάζει τις σχέσεις μεταξύ σημείων—ή σημαδιών— υλικών, εικόνων, και επιφανειών.
- Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένη;
- Εδώ και περίπου επτά χρόνια εστιάζω στα σημάδια ή αποτυπώματα τα οποία αφήνει ένας εικαστικός πάνω σε μιαν επιφάνεια. Με ενδιαφέρει ο τρόπος που μπορεί κανείς να σημαδέψει μιαν επιφάνεια και τι είδους έννοιες μπορεί να προκύψουν μέσα από αυτήν τη διαδικασία.
Συνήθως δουλεύω με επιφάνειες της καθημερινότητάς μου, συμπεριλαμβανομένων των τοίχων και των πατωμάτων μέσα στους χώρους όπου ζω και εργάζομαι. Σαν εικαστικός, ψάχνω εναλλακτικούς τρόπους μέσω των οποίων να “αγγίξω” αυτές τις καθημερινές επιφάνειες. Συγκεκριμένα, προσπαθώ να βρω σημάδια που να ανταποκρίνονται άμεσα στα χαρακτηριστικά της κάθε επιφάνειας. Δηλαδή, το υλικό, η εμφάνιση, και η τοποθέτηση των σημαδιών μου εξαρτώνται από πτυχές και ιδιότητες της κάθε επιφάνειας.
- Ένας διαλογικός τρόπος εργασίας.
- Ένας αποκριτικός τρόπος εργασίας. Τα σημάδια που κάνω δεν πηγάζουν μόνον από μένα αλλά προκύπτουν μέσα από μια παρατεταμένη συζήτηση μεταξύ εμένα, των υλικών με τα οποία δουλεύω, και των χώρων μέσα στους οποίους εργάζομαι.
- Υποθέτω περνάς πολύ χρόνο μελετώντας υλικά και χώρους.
- Ναι, αυτή η απαραίτητη εμπλοκή και η προσεκτικότητα με ελκύουν.
- Γιατί σ’ ενδιαφέρει τόσο το σημάδεμα;
- Ένα από τα πράγματα που βρίσκω ενδιαφέροντα στη ζωγραφική και το σχέδιο είναι ότι μπορούν κυριολεκτικά να ενεργοποιήσουν μια σχέση με κάτι άλλο, μια κίνηση προς κάτι άλλο, μια τακτική διαπραγμάτευσης της σχέσης με το άλλο.
Κατά κάποιον τρόπο, προσεγγίζω τη ζωγραφική και το σχέδιο σαν μεθόδους παρέμβασης ή ανταπόκρισης προς το προϋπάρχον. Αποτελούν για μένα τρόπους μέσω των οποίων μπορώ να διερευνήσω τη θέση μου, σαν εικαστικός και άτομο, σε σχέση με τα υλικά και το περιβάλλον μου.
- Διαφορετικοί τρόποι ύπαρξης στον κόσμο.
- Ίσως. Διαφορετικοί τρόποι ύπαρξης στον κόσμο.
- Πώς έχεις λειτουργήσει με αυτόν το χώρο;
- Θα υπάρχει μια εφήμερη εγκατάσταση που έγινε σαν ανταπόκριση στο χώρο—μια μορφή σχεδίου ας πούμε.
Θα υπάρχει ένα βιβλίο καλλιτέχνη—μια διεργασία σκέψεων, έρευνας, και συζητήσεων γύρω από το χώρο, τη γνωριμία, και την οικειοποίηση του χώρου.
- Ένας απολογισμός της διαδικασίας εργασίας σου.
- Κατά κάποιον τρόπο. Αλλά μιλούμε τόση ώρα και δεν σ’ έχω ρωτήσει. Με τί ακριβώς ασχολείσαι;

Μαρίνα Κασσιανίδου