Artist Talks
Zach Blas: Obedient x3
Followed by a discussion moderated by Elena Parpa with guests Evagoras Vanezis and Faysal Mroueh, curatorial project Formworks 02.
28/11/2019, 18:30
University of Nicosia, Yellow Amphitheatre, Millennium Building, 46 Makedonitissas Avenue, Nicosia 2417
Poster designed by Nico Stephou

ENG:

The work of artist Zach Blas examines technologies of control through the lens of queer and feminist politics. In recent years, his projects have addressed biometric capture, psychedelia and AI, the crystal balls of Silicon Valley, airport security, and dildos. Blas presents a suite of these works, including The Doors (2019), Icosahedron (2019), and SANCTUM (2018).

He has exhibited, lectured, and held screenings recently at the Walker Art Center, 2018 Gwangju Biennale, Matadero Madrid, Los Angeles County Museum of Art, the 68th Berlin International Film Festival, Art in General, Gasworks, and e-flux. Blas is currently co-editing the anthology Informatics of Domination and writing the book Informatic Opacity: The Art of Defacement in Biometric Times. Blas is a Lecturer in the Department of Visual Cultures at Goldsmiths, University of London, a 2018-2020 UK Arts and Humanities Research Council Leadership Fellow, and a 2019 Mercator Fellow in “Configurations of Film” at Goethe-Universität Frankfurt.

The dialogue which will follow, picking up on key ideas resulting from the artist talk, will begin with responses from one of the Sickle & Code co-curators, Dr Elena Parpa, and open up to a discussion with Evagoras Vanezis and Faysal Mroueh, curatorial project Formworks 02.

With the goal of creating a glossary of virtuality, Formworks 02 takes the form of a participatory exercise in creative writing and is realised in collaboration with the exhibitions Sickle & Code and Birdland. The creation of the glossary is accompanied by three activities: a) talk/discussion on the 28th of November at the University of Nicosia b) a workshop for creative writing/idea exchange organised at Thkio Ppalies c) an online document that people will be invited to edit.

Formworks is an experimental curatorial format, tailored for Thkio Ppalies, organised by Evagoras Vanezis which aims at the creation of environments for collaboration and participatory events. These environments, exercises in alternative (spatiotemporal) spacings, are mediums of communication coagulating in diagrammatic matrices formed from latent potentialities and future horizons.

Faysal Mroueh explores how narrative functions in three-dimensional space and the resulting potential for investigating themes through fiction. Controlled scenographic elements are utilised in physical and virtual space to illustrate literary techniques and allow the work to exist between immersive installation and roaming theatre.

The talk takes place in the context of the Sickle & Code exhibition and events programme, and as part of the project Phygital. Phygital (an Interreg V 2014-2020 BalkanMed, EU-funded programme) is co-organised by the University of Nicosia Research Foundation and Lakatamia Municipality. Implementation partner: Thkio Ppalies. Co-curated by Peter Eramian, Elena Parpa and Evi (Evanthia) Tselika. Design by Nico Stephou.

GR:

Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2019, 18:30

Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Αμφιθέατρο Yellow, Κτίριο Μιλένιουμ, Μακεδονιτίσσης 46, Λευκωσία 2417

Γλώσσα: Αγγλικά

Θα ακολουθήσει συζήτηση σε συντονισμό Έλενας Πάρπα με προσκεκλημένους τους Ευαγόρα Βανέζη και Φαϊζάλ Μρουέ, επιμελητικό πρόγραμμα Formworks 02.

Ο Ζακ Μπλας είναι καλλιτέχνης, δημιουργός ταινιών και συγγραφέας του οποίου η δουλειά εξετάζει τεχνολογίες ελέγχου μέσα από το φακό queer και φεμινιστικών πολιτικών προσεγγίσεων. Τα έργα του αγγίζουν θέματα βιομετρικού ελέγχου, ψυχεδέλειας, τεχνητής νοημοσύνης, κρυστάλλινων μπαλών της Σίλικον Βάλεϊ, ελέγχου σε αεροδρόμια και ντίλντο. Ο Μπλας έχει παρουσιάσει σειρά τέτοιων έργων, περιλαμβανομένου των The Doors (2019), Icosahedron (2019) και SANCTUM (2018).

Έχει εκθέσει και έχει κάνει διαλέξεις και προβολές στο Walker Art Center, στην Μπιενάλε του Γκουανγκτζου το 2018, στο Κέντρο Τεχνών Matadero Madrid, στο Mουσείο Τεχνών της Κομητείας του Λος Άντζελες, στο 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου, στους χώρους Art in General, Gasworks, και e-flux. Στο παρόν διάστημα, ο Μπλας συνεπιμελείται την ανθολογία Informatics of Domination και γράφει βιβλίο υπό τον τίτλο Informatic Opacity: The Art of Defacement in Biometric Times. Είναι λέκτορας στο Τμήμα Οπτικού Πολιτισμού στο Γκόλντσμιθς, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και υπότροφος του 2018-2020 UK Arts and Humanities Research Council και του “Configurations of Film” στο Γκέτε- Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης.

H συζήτηση που θα ακολουθήσει θα ξεκινήσει με τοποθετήσεις σε σχέση με θέματα που θίγονται από την παρουσίαση του καλλιτέχνη από την Δρ Έλενας Πάρπα, συν-επιμελήτρια της έκθεσης, και προσκεκλημένους τους Ευαγόρα Βανέζη και Φαϊζάλ Μρουέ, επιμελητικό πρόγραμμα Formworks 02.

Με στόχο τη δημιουργία ενός ‘Glossary of Virtuality’, το Formworks 02 παίρνει τη μορφή μιας συμμετοχικής άσκησης δημιουργικής γραφής και πραγματοποιείτε παράλληλα με τις εκθέσεις Sickle & Code και Birdland. Τη δημιουργία του γλωσσαρίου συνοδεύουν τρεις δραστηριότητες: α) ομιλία-συζήτηση στις 28 Νοεμβρίου β) εργαστήρι ανταλλαγής ιδεών-δημιουργικής γραφής στις Θκιό Ππαλιές και γ) ένα online έγγραφο με δυνατότητα επεξεργασίας από τον κάθε χρήστη του διαδικτύου.

Το Formworks είναι μια πειραματική εκθεσιακή συνθήκη, σχεδιασμένο για το Θκιό Ππαλιές, που επιμελείται ο Ευαγόρας Βανέζης και που έχει ως στόχο τη δημιουργία περιβαλλόντων που προωθούν την συνεργασία και τα συμμετοχικά δρώμενα. Τα περιβάλλοντα είναι μέσα επικοινωνίας μέσα στα οποία σχηματίζονται διαγραμματικά πεδία μεταξύ ιδεών, ρευστών πιθανοτήτων και μελλοντικών οριζόντων.

Ο Faysal Mroueh εξερευνά την λειτουργία της αφηγηματικότητας στον τρισδιάστατο χώρο και τις πιθανότητες που προσφέρει η μυθοπλασία για την εξέταση διαφόρων θεματικών. Συγκεκριμένα σκηνογραφικά στοιχεία χρησιμοποιούνται τόσο στο φυσικό όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον. Η χρήση τους ακολουθεί την μεθοδολογία λογοτεχνικών πρακτικών, κάτι που επιτρέπει στη δουλειά να υπάρχει ανάμεσα στις καταστάσεις της «εμβυθιστικής» εγκατάστασης και του περιπλανώμενου θιάσου.

Η παρουσίαση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης και του προγράμματος εκδηλώσεων Δρεπάνι & Κώδικας, του προγράμματος Phygital (έργο Interreg V 2014-2020 BalkanMed που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση), το οποίο συνδιοργανώνεται από το Ερευνητικό Ίδρυμα Πανεπιστημίου Λευκωσίας και το Δήμο Λακατάμιας. Έταιρος-υλοποίησης: Thkio Ppalies. Σε συνεπιμέλεια: Πήτερ Εραμιάν, Έλενας Πάρπα και Εύης (Ευανθίας) Τσελίκα. Σχεδιασμός, Νίκος Στέφου.